Hembrev v.14

Hej föräldrar!

 

Jag vill först och främst be om ursäkt. Förra veckan var jag sjuk och det var flera som pratat in meddelanden på telefonen som aldrig blev avlyssnade. Är det så att ni fortfarande vill nå mig så ber jag er ringa igen. Det blev heller inget hembrev eller läxor från förra fredagen. Jag visste inte vad eleverna gjort under veckan och kunde därför inte skicka ut några läxor eller hembrev.

 

Den här veckan har vi i alla fall börjar arbeta med kristendomen och det första vi gått igenom är kristendomens skapelseberättelse. Spännande och många bra frågor dyker upp, väldigt roligt! I svenska har vi nu börjat skriva egna berättelser som vi ska jobba med och alla verkar tycka det är roligt att få skriva utan begränsningar. Framöver ska vi lära oss att bearbeta texter och lägga in beskrivande ord osv.

 

Vi har även kommit igång med musikalen, alla roller är nu satta! Musikalen kommer spelas upp för föräldrar torsdagen den 8 juni kl.18.00. Skriv in det datumet redan nu och förbered er på att bli hänförda! (Biljetter kommer att säljas både innan och på plats)

 

Vi har fått ett erbjudande om att sjunga några av sångerna ur musikalen på Tynneredsdagen  15 maj. De som ordnar kalaset undrar också om vi är intresserade av att sälja fika under dagen för att samla in pengar till klasskassan. Ta en titt på intresseanmälan jag skickar med och lämna tillbaka den så fort som möjligt. Det är inte ett krav att vara med eftersom att det är på en söndag men jag tror vi skulle få väldigt roligt! Jag och Kajsa är självklart där.

 

Ha en bra helg!

 

Vänliga hälsningar Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0