Hembrev v.20

Hej föräldrar!

 

Oj, så roligt vi har haft den här veckan! Det är mycket att göra nu med musikal och skolarbete men eleverna jobbar på och sköter lektionsarbetet bra. Som ni säkert redan vet så har klassen på grund av sitt fina arbete kring miljö, vunnit en resa till Liseberg! Det ingår inträde och åkband. Jag vill gärna ha med mig lite föräldrar dit så jag frågar er redan nu; Finns det någon förälder som kan tänka sig att följa med och hjälpa mig under dagen? Datum är satt till 13 juni och vi är där 13.00-20.00. Jag behöver 4 föräldrar. Självklart får även föräldrar gratis inträde och åkband. Mejla mig om du är intresserad på [email protected] Jag återkommer med mer information när det närmar sig 13 juni.

 

Redan nästa fredag kommer vi åka till Önnereds brygga tillsammans med Torsten Hermansson. Eleverna börjar då 8.10 som vanligt och vi är tillbaka ca 14.00. Eleverna behöver ha med sig:

·        Busskort

·        Stor matsäck (vi är borta hela dagen)

·        Kläder efter väder + STÖVLAR

 

Framöver kommer vi att göra utflykter tillsammans med klass 5 och 6. Vi kommer bland annat spela minigolf vid Askimsbadet. Varje termin kan klassläraren samla in 40 kr som ska gå till dessa aktiviteter. Jag har inte samlat in dessa pengar än men behöver göra det nu för att vi ska kunna spela som de andra klasserna. Därför vill jag så fort som möjligt samla in 40 kr från varje elev.

 

Nästa vecka har eleverna inga vanliga läxor eftersom att vi är borta på fredagen. Däremot har varje elev i läxa att kunna texterna på låtarna till musikalen utantill. De ska också hitta de kläder som de behöver ha på sig i musikalen. Det ligger mycket eget ansvar i detta så till alla elever: Ta det på allvar!


 Upphittat! På söndagen när vi sålde fika fick jag med mig en tårtspade hem, någon som saknar en?

Trevlig helg! // Malin 

 

                                                  


Kommentarer
Postat av: marcus

kan man meila dig på hjärntorget?

2011-05-23 @ 16:16:53
Postat av: Malin

Hej Marcus! Du kan skicka ett PIM till mig på Hjärntorget,mejla får du göra till vanliga mejladressen.

2011-05-23 @ 18:52:16
URL: http://omeletten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0